Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova ke zdraví ve školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974601" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974601 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova ke zdraví ve školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola pojednává o problematice výchovy ke zdraví ve školách. Výchova ke zdraví je vzdělávací obor, který se z pohledu kurikulárních dokumentů v současné době vyučuje na všech typech škol v ČR. V článku jsou nejprve popsány termíny: zdraví, zdravotní výchova, podpora zdraví. Na tyto pojmy navazuje popis projektu Zdravá škola, jež odstartoval systematickou implementaci podpory zdraví ve školách preprimárního a základní vzdělávání v 90. letech 20. století. Článek dále systematickým způsobem charakterizuje obsah vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví podle stupně vzdělávání. Vystihuje podstatu výuky jednotlivých témat ve vztahu k vývojovým aspektům žáků a globálním požadavkům na vzdělávání a výchovu směřující k podpoře zdraví. Na závěr nabízí konkrétní ukázky výuky vybraných témat z problematiky zdraví.

  • Název v anglickém jazyce

    Health education in schools

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the issue of health education in schools. Health education is an educational discipline which, from the point of view of curriculum documents, is currently taught in all types of schools in the Czech Republic. The article first describes the terms: health, health education, health promotion. These terms are followed by a description of the Healthy School project, which started the systematic implementation of health promotion in schools of pre-primary and primary education in the 1990s. The article also systematically characterizes the content of the educational field of Health Education by level of education. It captures the essence of teaching each topic in relation to the developmental aspects of students and the global requirements for education and training towards health promotion. Finally, it offers concrete examples of teaching selected health topics.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Psychologie zdraví

  • ISBN

    978-80-247-4411-7

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    509-517

  • Počet stran knihy

    608

  • Název nakladatele

    Grada Publishing, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly