Customer Oriented E-learning Courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F12%3A43915040" target="_blank" >RIV/49777513:23510/12:43915040 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer Oriented E-learning Courses
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on customer oriented courses. As e-learning we consider use of information and computer technologies to create learning experiences (by Horton, 2006). This complex definition covers a lot of forms and types of e-learning. Customer oriented courses are one of the emerging trends in the field of e-learning (see survey ASTD, 2011). The e-learning opens new opportunities for non-formal learning and creates support for informal learning. There is a possibility of using viral marketing tomotivate students/customers in both ways: for the external and internal motivation. The appropriate motivation is of course the key point of a well prepared and well designed course. In this paper we briefly present some examples and open the discussionhow to use principles of viral marketing to motivate students and to support customer oriented e-learning courses. In this context we must also consider the use of tools for social learning (wikis, blogs, social networking sites...).
Název v anglickém jazyce
Customer Oriented E-learning Courses
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on customer oriented courses. As e-learning we consider use of information and computer technologies to create learning experiences (by Horton, 2006). This complex definition covers a lot of forms and types of e-learning. Customer oriented courses are one of the emerging trends in the field of e-learning (see survey ASTD, 2011). The e-learning opens new opportunities for non-formal learning and creates support for informal learning. There is a possibility of using viral marketing tomotivate students/customers in both ways: for the external and internal motivation. The appropriate motivation is of course the key point of a well prepared and well designed course. In this paper we briefly present some examples and open the discussionhow to use principles of viral marketing to motivate students and to support customer oriented e-learning courses. In this context we must also consider the use of tools for social learning (wikis, blogs, social networking sites...).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics
ISBN
978-80-558-0092-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
93-101
Název nakladatele
Constantine the Philosopher University in Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Štúrovo, Slovakia
Datum konání akce
2. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—