Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A NEW PROGRAMMED LEARNING MODULE IN LMS MOODLE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F12%3A43915214" target="_blank" >RIV/49777513:23510/12:43915214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A NEW PROGRAMMED LEARNING MODULE IN LMS MOODLE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with the principles of programmed learning, specifically with implementing a new module to LMS Moodle. This study activity allows the construction of a new question type. If a student doesn't answer correctly, the main question issubstituted by a set of easier sub-questions. The order of these sub-questions is set by means of question maps suggested by the teacher. All processes related to displaying, answering and evaluating the questions are managed by the Moodle question-answering system. The new module extends the offer of question types in LMS Moodle. The paper briefly introduces the principles of programmed learning and it describes the method of branching learning that is used in the module implementation. Next the methods and the used tools for the module implementation are presented. The question map as a core of the module is explained, its function is described and the cooperation with the question bank is presented. The use of the module is explained

  • Název v anglickém jazyce

    A NEW PROGRAMMED LEARNING MODULE IN LMS MOODLE

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the principles of programmed learning, specifically with implementing a new module to LMS Moodle. This study activity allows the construction of a new question type. If a student doesn't answer correctly, the main question issubstituted by a set of easier sub-questions. The order of these sub-questions is set by means of question maps suggested by the teacher. All processes related to displaying, answering and evaluating the questions are managed by the Moodle question-answering system. The new module extends the offer of question types in LMS Moodle. The paper briefly introduces the principles of programmed learning and it describes the method of branching learning that is used in the module implementation. Next the methods and the used tools for the module implementation are presented. The question map as a core of the module is explained, its function is described and the cooperation with the question bank is presented. The use of the module is explained

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Scientific Conference on Distance Learning and Applied Informatics Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-558-0092-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    103-109

  • Název nakladatele

    Constantine the Philosopher University in Nitra

  • Místo vydání

    Nitra, Slovakia

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    2. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku