Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Programmed Learning Principle in Question Bank Creation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F13%3A43919036" target="_blank" >RIV/49777513:23510/13:43919036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2174/2213275911306010003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2174/2213275911306010003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2174/2213275911306010003" target="_blank" >10.2174/2213275911306010003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Programmed Learning Principle in Question Bank Creation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with the principles of programmed learning, specifically with implementing a new module to Learning Management System Moodle. This study activity allows the construction of a new question type. If a student doesn't answer correctly, the main question is substituted by a set of easier sub-questions. The order of these sub-questions is set by means of question maps suggested by the teacher. All processes related to displaying, answering and evaluating the questions are managed by the Moodle question-answering system. The paper briefly introduces the principles of programmed learning and it describes the method of branch learning that is used in the module implementation. Next the methods and the used tools for the module implementation are presented. The question map as a core of the module is explained, its function is described and the cooperation with the question bank is clarified. The use of the module is explained in a simple example. To simplify the process

  • Název v anglickém jazyce

    A Programmed Learning Principle in Question Bank Creation

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the principles of programmed learning, specifically with implementing a new module to Learning Management System Moodle. This study activity allows the construction of a new question type. If a student doesn't answer correctly, the main question is substituted by a set of easier sub-questions. The order of these sub-questions is set by means of question maps suggested by the teacher. All processes related to displaying, answering and evaluating the questions are managed by the Moodle question-answering system. The paper briefly introduces the principles of programmed learning and it describes the method of branch learning that is used in the module implementation. Next the methods and the used tools for the module implementation are presented. The question map as a core of the module is explained, its function is described and the cooperation with the question bank is clarified. The use of the module is explained in a simple example. To simplify the process

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Recent Patents in Computer Science

  • ISSN

    1874-4796

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    14-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus