Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of the Prediction Market Instruments in Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F14%3A43922119" target="_blank" >RIV/49777513:23510/14:43922119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of the Prediction Market Instruments in Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with specific problems of the implementation and operation of a prediction market in the environment of a university institution. It shows a prediction market as a tool of self-fulfilment of students. Unlike a number of similar markets this market can be ranked in experimental markets with specific starting conditions which influence namely the motivation and incentive system of the market. The contribution deals with the settings of this motivation system and, at the same time, it shows some problems connected with the factor of over motivation of the market participants resulting in attempts to manipulate the market. In the next part particular outputs of the experimental prediction market at the University of West Bohemia in Pilsen, Faculty of Economics are shown as they document the students' abilities of self-assessing and predicting the results of the official assessment of their performance.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the Prediction Market Instruments in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with specific problems of the implementation and operation of a prediction market in the environment of a university institution. It shows a prediction market as a tool of self-fulfilment of students. Unlike a number of similar markets this market can be ranked in experimental markets with specific starting conditions which influence namely the motivation and incentive system of the market. The contribution deals with the settings of this motivation system and, at the same time, it shows some problems connected with the factor of over motivation of the market participants resulting in attempts to manipulate the market. In the next part particular outputs of the experimental prediction market at the University of West Bohemia in Pilsen, Faculty of Economics are shown as they document the students' abilities of self-assessing and predicting the results of the official assessment of their performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    577-586

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku