Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The motivation of generation Z: A prototype of the Mendel University student

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43924195" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43924195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100891" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100891</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100891" target="_blank" >10.1016/j.ijme.2023.100891</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The motivation of generation Z: A prototype of the Mendel University student

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper&apos;s objective is to recommend focus and organization of tertiary education so it supports and develops the strengths of students, namely Generation Z, who will enter the labour market. Simultaneously, this article hopes to contribute to a better understanding of this generation&apos;s specific needs on the part of their potential employers. The present research conducted in 2020-2021 investigates what the major performance motivator is, via a Performance Motivation Questionnaire (LMI) (Schuler et al., 2011) and a simultaneous self-assessment of their strengths and weaknesses by the same students. Based on the data obtained and using statistical tool, a prototype of a Mendel University student has been created. The most salient recommendation resulting from our research is teaching/learning in teams so that students &apos;respective competences complement one another. The learning and teaching process should contain interactive tasks such as quizzes for revision as well as dynamic discussions.

  • Název v anglickém jazyce

    The motivation of generation Z: A prototype of the Mendel University student

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper&apos;s objective is to recommend focus and organization of tertiary education so it supports and develops the strengths of students, namely Generation Z, who will enter the labour market. Simultaneously, this article hopes to contribute to a better understanding of this generation&apos;s specific needs on the part of their potential employers. The present research conducted in 2020-2021 investigates what the major performance motivator is, via a Performance Motivation Questionnaire (LMI) (Schuler et al., 2011) and a simultaneous self-assessment of their strengths and weaknesses by the same students. Based on the data obtained and using statistical tool, a prototype of a Mendel University student has been created. The most salient recommendation resulting from our research is teaching/learning in teams so that students &apos;respective competences complement one another. The learning and teaching process should contain interactive tasks such as quizzes for revision as well as dynamic discussions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Management Education

  • ISSN

    1472-8117

  • e-ISSN

    2352-3565

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    100891

  • Kód UT WoS článku

    001110997900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85175832224