Online Consumer Behavior in the Czech Republic and Germany
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F14%3A43923751" target="_blank" >RIV/49777513:23510/14:43923751 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Online Consumer Behavior in the Czech Republic and Germany
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the comparison of consumer behavior when shopping online. For the purpose of this paper, Czech and German consumers were chosen. The main emphasis is on the comparison of devices most often used to connect to the Internet and to shop online. Based on the results of this analysis, research was conducted to find out the specifics of young Czech customers of e-shops. At the end of the paper there is a research proposition focused on German customers.
Název v anglickém jazyce
Online Consumer Behavior in the Czech Republic and Germany
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the comparison of consumer behavior when shopping online. For the purpose of this paper, Czech and German consumers were chosen. The main emphasis is on the comparison of devices most often used to connect to the Internet and to shop online. Based on the results of this analysis, research was conducted to find out the specifics of young Czech customers of e-shops. At the end of the paper there is a research proposition focused on German customers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2014
ISBN
978-3-86367-029-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
161-167
Název nakladatele
Verlag der GUC
Místo vydání
Chemnitz
Místo konání akce
Mariánské Lázně
Datum konání akce
15. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000345805900016