Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of online communication of German and Czech Destination Management Organisations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43926244" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43926244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of online communication of German and Czech Destination Management Organisations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, the Internet becomes the most used tool of promotion. The paper describes the research of modern technology use in promotion in the field of tourism. The basic tool of online communication is website. The research objective of this paper is toidentify what are the typical features of websites of Destination Management Organisations (DMOs) in Germany and the Czech Republic. Content analysis of websites of DMOs was used to identify such variables. Based on the results of content analysis, examined websites are compared. The result is, among other findings, the breakdown of the websites' focus into informative or commercially oriented content

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of online communication of German and Czech Destination Management Organisations

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the Internet becomes the most used tool of promotion. The paper describes the research of modern technology use in promotion in the field of tourism. The basic tool of online communication is website. The research objective of this paper is toidentify what are the typical features of websites of Destination Management Organisations (DMOs) in Germany and the Czech Republic. Content analysis of websites of DMOs was used to identify such variables. Based on the results of content analysis, examined websites are compared. The result is, among other findings, the breakdown of the websites' focus into informative or commercially oriented content

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2015

  • ISBN

    978-3-86367-038-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    53-60

  • Název nakladatele

    Verlag der GUC

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    21. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku