Comparison of online communication of German and Czech Destination Management Organisations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F15%3A43926244" target="_blank" >RIV/49777513:23510/15:43926244 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of online communication of German and Czech Destination Management Organisations
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, the Internet becomes the most used tool of promotion. The paper describes the research of modern technology use in promotion in the field of tourism. The basic tool of online communication is website. The research objective of this paper is toidentify what are the typical features of websites of Destination Management Organisations (DMOs) in Germany and the Czech Republic. Content analysis of websites of DMOs was used to identify such variables. Based on the results of content analysis, examined websites are compared. The result is, among other findings, the breakdown of the websites' focus into informative or commercially oriented content
Název v anglickém jazyce
Comparison of online communication of German and Czech Destination Management Organisations
Popis výsledku anglicky
Currently, the Internet becomes the most used tool of promotion. The paper describes the research of modern technology use in promotion in the field of tourism. The basic tool of online communication is website. The research objective of this paper is toidentify what are the typical features of websites of Destination Management Organisations (DMOs) in Germany and the Czech Republic. Content analysis of websites of DMOs was used to identify such variables. Based on the results of content analysis, examined websites are compared. The result is, among other findings, the breakdown of the websites' focus into informative or commercially oriented content
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2015
ISBN
978-3-86367-038-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
53-60
Název nakladatele
Verlag der GUC
Místo vydání
Chemnitz
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
21. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—