Osobnostní hodnotové preference a organizační kultura
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43930801" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43930801 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnostní hodnotové preference a organizační kultura
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na zkoumání žádoucí organizační kultury u budoucích potenciálních manažerů. V empirickém šetření byla pozornost věnována analýze důležitých rysů organizační kultury, které respondenti uváděli jako vhodné pro jejich potenciální pracovní kariéry. Průzkum byl založen na teorii soupeřících hodnot, která je obvykle široce používána pro výzkum organizační kultury. Získané výsledky odhalily preferování organizační kultury typu Klan. Nízké preference byly spojeny s typem Trh (Market). Tato zjištění mohou být zdrojem pro formulování určitých požadavků na organizační praxi. Je třeba se zabývat organizační kulturou, neboť ta pomáhá vytvářet vztahy mezi zaměstnancem a organizací. Je žádoucí, aby organizace prozkoumala nejen znalosti a dovednosti nových zaměstnanců, ale také jejich hodnotové preference ve vztahu k jimi preferované organizační kultuře. Je nutné nejen stanovovat vhodné organizační hodnoty, ale snažit se i o snížení rozporů mezi proklamovanými a uplatňovanými hodnotami v organizační praxi. Praktiky a zásahy managementu by vždy měly být posuzovány i z hlediska jejich hodnotového obsahu.
Název v anglickém jazyce
PERSONALITY VALUE PREFERENCES AND ORGANIZATIONAL CULTURE
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on exploration of desired organizational culture of future potential managers. It introduces the concept of investigations in which attention was devoted to analyzing the important features of an organizational culture that respondents mentioned as suitable for their potential work career. Survey was based on the theory of competing values, which is usually widely used for research of organizational culture. The results obtained revealed preference of Clan organizational culture. Low preference were connected with Market organizational culture. The findings may be a source for formulating some implications for organizational practice. It is necessary to deal with the organizational culture as it helps to create relations between the employee and the organization. It is desirable to explore not only skills and knowledge of new employees, but their value preferences with relation to the preferred organizational culture too. It is necessary not only to present the appropriate organizational values, but also to reduce discrepancies between proclaimed and espoused values in organizational practice. Management practices and interventions should be interpreted in terms of their organizational value content.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
63-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—