Eye-tracking, in-depth interview a focus group prokazují schopnost generace Y vnímat product placement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F17%3A43949918" target="_blank" >RIV/49777513:23510/17:43949918 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Eye-tracking, in-depth interview a focus group prokazují schopnost generace Y vnímat product placement
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá fenoménem product placement. V první části příspěvku je product placement definován a řešena je otázka, kam jej lze umisťovat. Představeny jsou jednotlivé pohledy na kategorizaci daného nástroje komunikačního mixu a v závěru je uvedena přehledná tabulka, která jednotlivé kategorie shrnuje. Řešeny jsou okrajově také specifické formy product placement, a to destination placement a celebrity placement. Článek však neopomíjí ani umisťování produktů v sociálních médiích. Druhá část článku se zabývá vlastním výzkumem. Nejprve popisuje výzkum, výzkumné otázky, použité metody, strukturu participantů výzkumu a poté hodnotí jednotlivé metody, a ty předkládá pomocí výsledků z metody eye-tracking, hloubkových rozhovorů a focus group separovaně. Díky metodě focus group je věnována pozornost také etickému rámci v této oblasti. V závěru článku je možné nalézt závěrečné zhodnocení získaných dat, včetně nástinu dalších možností ve výzkumu v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Eye-tracking, In-depth Interview and Focus Group Prove the Ability of Generation Y to Perceive Product Placement
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the phenomenon of the Product Placement. In the First part of this contribution is the Product Placement defined and the question where it can be placed is solved. Even the categorization of the communication mix tool is presented. At the end of the article there is a table that summarizes every presented category. In the article, there are also specific forms of the Product Placement defined, exactly Destination Placement and Celebrity Placement. However, the article does not neglect the Product Placement in the social media. The second part of the contribution focuses on the Product Placement research. It describes the research itself, research questions, the methods that are used, the structure of the research participants, and then evaluates the individual methods. In the research were used the results of eye-tracking, in-depth interviews and focus groups. In the focus group method, there is also presented the ethical framework of the Product Placement. At the end of the article there is a final evaluation of the obtained data, including the frame of other possibilities in research in the Product Placement phenomenon.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
32-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—