Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital marketing course: A study on the effectiveness of blended learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43951120" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43951120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital marketing course: A study on the effectiveness of blended learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on blended learning approach in higher education. The main goal of the first part was to identify and discuss advantages of blended learning for the innovation purpose of teaching and learning at universities. Blended learning offers many advantages to students, teachers and faculty. Faculties that traditionally teach their courses should imagine how they could teach these courses in the blended mode. A case study was used to gather data about students’ learning activity and their performance in the subject Digital marketing. As the findings of the learning process show, students who paid more attention to the learning process in both face-to-face and e-learning components, achieved the best learning performance. Our case study has shown a positive link between student activity in both blended learning components and the resulting subject assessment. Students, who participated in the final evaluation of the course, expressed medium level of satisfaction with this form of teaching and learning. The study contributes to our understanding of blended learning application in an education process at a university.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital marketing course: A study on the effectiveness of blended learning

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on blended learning approach in higher education. The main goal of the first part was to identify and discuss advantages of blended learning for the innovation purpose of teaching and learning at universities. Blended learning offers many advantages to students, teachers and faculty. Faculties that traditionally teach their courses should imagine how they could teach these courses in the blended mode. A case study was used to gather data about students’ learning activity and their performance in the subject Digital marketing. As the findings of the learning process show, students who paid more attention to the learning process in both face-to-face and e-learning components, achieved the best learning performance. Our case study has shown a positive link between student activity in both blended learning components and the resulting subject assessment. Students, who participated in the final evaluation of the course, expressed medium level of satisfaction with this form of teaching and learning. The study contributes to our understanding of blended learning application in an education process at a university.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2018

  • ISBN

    978-80-7598-059-5

  • ISSN

    2464-7470

  • e-ISSN

    2464-7489

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    263-272

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    2. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku