Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

In-house Prediction Markets and their Extension in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43953649" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43953649 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3126660/iscobemm-2018-206.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    In-house Prediction Markets and their Extension in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electronic virtual markets can serve as an alternative tool for gathering information that is spread among numerous experts. Information is basic element of decision support system as part of enterprise information system. These in-house prediction markets can be important part of business management. The contribution presents the results of research on the use of predication markets in enterprises and awareness of their potential in Czech Republic. These results are compared with the results of the global survey by McKinsey. The survey within the Czech Republic was carried out twice with a period of 4 years and the results of these surveys were compared.

  • Název v anglickém jazyce

    In-house Prediction Markets and their Extension in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Electronic virtual markets can serve as an alternative tool for gathering information that is spread among numerous experts. Information is basic element of decision support system as part of enterprise information system. These in-house prediction markets can be important part of business management. The contribution presents the results of research on the use of predication markets in enterprises and awareness of their potential in Czech Republic. These results are compared with the results of the global survey by McKinsey. The survey within the Czech Republic was carried out twice with a period of 4 years and the results of these surveys were compared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics, Management and Marketing 2018

  • ISBN

    978-80-210-9164-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    90-97

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Prušánky-Nechory

  • Datum konání akce

    6. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku