Aspects of a Business Competitive Advantage at Star t-ups
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F18%3A43954453" target="_blank" >RIV/49777513:23510/18:43954453 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aspects of a Business Competitive Advantage at Star t-ups
Popis výsledku v původním jazyce
A dilemma of innovations is more and more obvious every day. The ideology of free enterprise and market economy suggest the policy-makers not to touch the mechanisms of competition or business development. It is held that public interventions, such subsidies, low-interests loans or grants, deter the free competiti on and cause imbalance in the market. At the same time, the needs of the individual enterprises to get support in their pursuit of innovations are acknowledged. The purpose of this article is to report on an inventory of measures employed in order to overcome barriers to innovation in Czech s tart-ups (SMEs.) The author will examine the impact of such variables as actions for continuous improvement, pressures for cost cutting, aspects of the internal management system, innovativeness, and structures for managing product and process innovation in Czech SMEs.
Název v anglickém jazyce
Aspects of a Business Competitive Advantage at Star t-ups
Popis výsledku anglicky
A dilemma of innovations is more and more obvious every day. The ideology of free enterprise and market economy suggest the policy-makers not to touch the mechanisms of competition or business development. It is held that public interventions, such subsidies, low-interests loans or grants, deter the free competiti on and cause imbalance in the market. At the same time, the needs of the individual enterprises to get support in their pursuit of innovations are acknowledged. The purpose of this article is to report on an inventory of measures employed in order to overcome barriers to innovation in Czech s tart-ups (SMEs.) The author will examine the impact of such variables as actions for continuous improvement, pressures for cost cutting, aspects of the internal management system, innovativeness, and structures for managing product and process innovation in Czech SMEs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Confere nce of Business Economics, Management and Marketing 201 8
ISBN
978-80-210-9164-1
ISSN
neuvedeno
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
175-182
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Prušánky - Nechory
Datum konání akce
6. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—