Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000387" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A dilemma in innovation is becoming more and more obvious every day. The ideology of free enterprise and the market economy suggest that policy-makers do not touch the mechanisms of competition or business development. It is held that public interventions, such as subsidies, low-interest loans or grants, deter free competition and cause imbalances in the market. At the same time, the needs of individual enterprises to get support in their pursuit of innovations are acknowledged. The purpose of this article is to report on an inventory of measures employed to overcome barriers to innovation in Czech start-ups (SMEs.) It examines the impact of such variables as actions for continuous improvement, pressures for cost-cutting, aspects of internal management systems, innovativeness, and structures for managing product and process innovation in Czech SMEs.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups

  • Popis výsledku anglicky

    A dilemma in innovation is becoming more and more obvious every day. The ideology of free enterprise and the market economy suggest that policy-makers do not touch the mechanisms of competition or business development. It is held that public interventions, such as subsidies, low-interest loans or grants, deter free competition and cause imbalances in the market. At the same time, the needs of individual enterprises to get support in their pursuit of innovations are acknowledged. The purpose of this article is to report on an inventory of measures employed to overcome barriers to innovation in Czech start-ups (SMEs.) It examines the impact of such variables as actions for continuous improvement, pressures for cost-cutting, aspects of internal management systems, innovativeness, and structures for managing product and process innovation in Czech SMEs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    26th EBES CONFERENCE

  • ISBN

    9786056762253

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1190-1200

  • Název nakladatele

    EBES

  • Místo vydání

    Istanbul, Turecko: EBES Akşemsettin Mah.

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku