Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generations Y and Z in the Workplace: Perception of Teamwork

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43956168" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43956168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2019_2_05.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2019_2_05.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2019-2-005" target="_blank" >10.15240/tul/004/2019-2-005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generations Y and Z in the Workplace: Perception of Teamwork

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a theoretical background focused on the definition of generations and perception of teamwork and communication by two chosen generations - Y (Millennials) and Z. The analysis of teamwork was subsequently carried out on the basis of a questionnaire survey conducted in 2018 on a sample of 266 respondents in the Czech Republic. The questionnaire survey was supplemented by a content analysis of the company&apos;s job adverts from 2016–2019 in a total of 667 analyzed adverts. One research hypothesis and two research questions have been set. The Pearson&apos;s Chi-square Independence Test was used to evaluate the hypotheses. Based on the data analysis, no dependence was found between the selected generations and teamwork preferences. The data implies that respondents prefer to work in teams with people they know personally. From the content analysis of the trade fair catalogs, the receding tendencies in reporting on the possibilities of teamwork in the workplaces are evident.

  • Název v anglickém jazyce

    Generations Y and Z in the Workplace: Perception of Teamwork

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a theoretical background focused on the definition of generations and perception of teamwork and communication by two chosen generations - Y (Millennials) and Z. The analysis of teamwork was subsequently carried out on the basis of a questionnaire survey conducted in 2018 on a sample of 266 respondents in the Czech Republic. The questionnaire survey was supplemented by a content analysis of the company&apos;s job adverts from 2016–2019 in a total of 667 analyzed adverts. One research hypothesis and two research questions have been set. The Pearson&apos;s Chi-square Independence Test was used to evaluate the hypotheses. Based on the data analysis, no dependence was found between the selected generations and teamwork preferences. The data implies that respondents prefer to work in teams with people they know personally. From the content analysis of the trade fair catalogs, the receding tendencies in reporting on the possibilities of teamwork in the workplaces are evident.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC JOURNAL

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    65-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus