Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of consumer behaviour of Czech and Finnish students in retail: information search, use of technology, influence of advertising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43957335" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43957335 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of consumer behaviour of Czech and Finnish students in retail: information search, use of technology, influence of advertising

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Consumer behavior is a widely researched phenomenon. Cultural differences or the specifics of various consumer segments are often in the focus of researchers. This paper compares consumer behavior in retail of students from one Finnish and one Czech university. Based on data gained in computer-assisted web interviewing, the search for information, use of technology, influence of advertising and other aspects of consumer behavior were statistically analyzed. Common and differing characteristics of the selected consumer groups were studied. In the majority of examined factors, the consumer behavior seems to be similar. Differing factors include, for example, the amount of funds available, the use of mobile apps and the payment method, both in retail stores and in e-shops.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of consumer behaviour of Czech and Finnish students in retail: information search, use of technology, influence of advertising

  • Popis výsledku anglicky

    Consumer behavior is a widely researched phenomenon. Cultural differences or the specifics of various consumer segments are often in the focus of researchers. This paper compares consumer behavior in retail of students from one Finnish and one Czech university. Based on data gained in computer-assisted web interviewing, the search for information, use of technology, influence of advertising and other aspects of consumer behavior were statistically analyzed. Common and differing characteristics of the selected consumer groups were studied. In the majority of examined factors, the consumer behavior seems to be similar. Differing factors include, for example, the amount of funds available, the use of mobile apps and the payment method, both in retail stores and in e-shops.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2019

  • ISBN

    978-3-86367-062-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    99-107

  • Název nakladatele

    Verlag der GUC - Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.B.H.

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Železná Ruda

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku