Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of the Facebook Social Network in Selected Czech Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F19%3A43958688" target="_blank" >RIV/49777513:23510/19:43958688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3220002/sbornik-2019-105-converted.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3220002/sbornik-2019-105-converted.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of the Facebook Social Network in Selected Czech Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of social media gives companies an opportunity to strengthen the relationship with their stakeholders. However, companies in the Czech Republic use them below average iThe use of social media gives companies an opportunity to strengthen the relationship with their stakeholders. However, companies in the Czech Republic use them below average in comparison with other EU countries. The aim of our research was to evaluate the use of social media in selected Czech companies with the focus primarily on the Facebook social network. The research was conducted on a sample of several Czech companies that successfully and unsuccessfully use social media. The sample covered both the B2B and B2C markets. The results of our research show that companies reach very different engagement rates, which depend on several factors that are identified in our research. Based on the results, we encourage businesses to use social media and always set specific marketing goals.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of the Facebook Social Network in Selected Czech Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The use of social media gives companies an opportunity to strengthen the relationship with their stakeholders. However, companies in the Czech Republic use them below average iThe use of social media gives companies an opportunity to strengthen the relationship with their stakeholders. However, companies in the Czech Republic use them below average in comparison with other EU countries. The aim of our research was to evaluate the use of social media in selected Czech companies with the focus primarily on the Facebook social network. The research was conducted on a sample of several Czech companies that successfully and unsuccessfully use social media. The sample covered both the B2B and B2C markets. The results of our research show that companies reach very different engagement rates, which depend on several factors that are identified in our research. Based on the results, we encourage businesses to use social media and always set specific marketing goals.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference of Business Economics Management and Marketing 2019

  • ISBN

    978-80-210-9565-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    167-174

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Prušánky - Nechory

  • Datum konání akce

    5. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku