Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Live Web Chat as a Website Communication Tool - the Case Study of Czech Spa Resorts´ Websites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43965565" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43965565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203285" target="_blank" >https://www.conferences-scientific.cz/file/9788088203285</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Live Web Chat as a Website Communication Tool - the Case Study of Czech Spa Resorts´ Websites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to provide analysis of websites of Czech spa resorts with focus whether they are using live web chat as communication tool to reach their customers. Live web chat is modern tool of synchronous exchange of information between customers and the companies. By implementing web chat technology, company can increase sales or the value of the average order. On the other hand, the implementation of web chat is associated with high investment and operational costs. Moreover, almost half of the customers never used live web chat before. The results show that from 127 analyzed websites of Czech spa resorts, only 11% are using live web chat widgets. Moreover, there is significant variance in the ready-made solutions used (with Daktela or Smartsupp as leading solutions). Those widgets are mostly (71%) placed on bottom-right of the website.

  • Název v anglickém jazyce

    Live Web Chat as a Website Communication Tool - the Case Study of Czech Spa Resorts´ Websites

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to provide analysis of websites of Czech spa resorts with focus whether they are using live web chat as communication tool to reach their customers. Live web chat is modern tool of synchronous exchange of information between customers and the companies. By implementing web chat technology, company can increase sales or the value of the average order. On the other hand, the implementation of web chat is associated with high investment and operational costs. Moreover, almost half of the customers never used live web chat before. The results show that from 127 analyzed websites of Czech spa resorts, only 11% are using live web chat widgets. Moreover, there is significant variance in the ready-made solutions used (with Daktela or Smartsupp as leading solutions). Those widgets are mostly (71%) placed on bottom-right of the website.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů