Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dopady mezinárodního turismu na platební bilanci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F24%3A43974318" target="_blank" >RIV/49777513:23510/24:43974318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/10DlnO5LvptQeybtTOtFH3FYrQ5mCNHp3/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/10DlnO5LvptQeybtTOtFH3FYrQ5mCNHp3/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dopady mezinárodního turismu na platební bilanci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezinárodní cestovní ruch je celosvětově silným hospodářským odvětvím. Události posledních let ukazují, že se jedná o poměrně citlivé odvětví. K oživení cestovního ruchu po pandemii Covid v absolutních číslech došlo již v roce 2023, ale údaje o platební bilanci ukazují zajímavé informace o příjezdovém a výjezdovém cestovním ruchu, který se oproti období před pandemií Covid výrazně změnil, a to i s ohledem na bilaterální vztahy mezi mezinárodními destinacemi. Článek využívá deskriptivní typ výzkumu ke zkoumání těchto změn a snaží se ukázat, kterým zdrojovým trhům cestovního ruchu je třeba věnovat větší pozornost v marketingových aktivitách Česka.

  • Název v anglickém jazyce

    Impacts of international tourism on the Balance of payment

  • Popis výsledku anglicky

    International tourism is a strong economic sector worldwide. The events of the last few years show that it is a relatively sensitive sector. The recovery of tourism from the Covid pandemic in absolute terms has already occurred in 2023, but the balance of payments data shows interesting information on inbound and outbound tourism, which has changed significantly from the pre-Covid pandemic period, including with regard to bilateral relations between international destinations. The paper uses a descriptive type of research to examine these changes and tries to show which source markets of tourism need to be given more attention in the marketing activities of the Czechia.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů