Vliv zpřesněného výpočtu creepových silových účinků na stabilitu pohybu dvojkolí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000302" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv zpřesněného výpočtu creepových silových účinků na stabilitu pohybu dvojkolí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá analýzou valivého kontaktu mezi kolem a kolejnicí u železničního vozidla a stanovuje síly, které nastávají v kontaktní oblasti. Problém valivého kontaktu kola s kolejnicí je studován z analytického pohledu a jsou použity funkce získané interpolací Kalkerových a Hertzových koeficientů. Určení creepových sil má velký význam, protože tyto síly ovlivňují chování pohyb vozidla a jsou velmi důležité pro dynamickou analýzu. Creepové síly jsou určeny podle Kalkerovy teorie, která je založenana použití Kalkerových koeficientů. Nahrazením těchto koeficientů spline interpolačními funkcemi se zajistí přesnější numerické řešení těchto creepových sil. Toto
Název v anglickém jazyce
The influence of specified calculation of creep force effect to wheel set movement stability
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with analysis of the rolling contact between the wheel and rail in a railway vehicle and summarizes the forces that develop in the contact patch. The wheel-rail rolling contact problem is studied from an analytical view and functions obtained by spline interpolation from Kalker’s and Hertz’s coefficents are used. Determination of creep forces has a great significance because these forces influence the behaviour of a vehicle running and are very important for the dynamics analysis. Creep forces are determined in accordance with Kalker’s theory which is founded on the using of Kalker’s coefficients. The Replacement discrete values of these coefficients with spline function interpolation makes more accurate numerical solution of creep forces. This is necessary condition for the obtaining more accurate results of dynamical analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computational mechanics 2006
ISBN
80-7043-477-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
567-574
Název nakladatele
University of West Bohemia
Místo vydání
Pilsen
Místo konání akce
Hrad Nečtiny
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—