Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přechodové kmity pohonu dvojkolí kolejového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F06%3A00000347" target="_blank" >RIV/49777513:23520/06:00000347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přechodové kmity pohonu dvojkolí kolejového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá přechodovými torzními kmity pohonu dvojkolí kolejového vozidla vyvolanými rychlou změnou adhezních momentů v kontaktní ploše mezi dvojkolím a kolejnicemi. Počáteční podmínky simulaci přechodových kmitů jsou dány provozními parametry splňujícími podmínky statické rovnováhy pohonu dvojkolí. Je vyšetřováno kmitání vyvolané změnou celkové vertikální kolové síly a změnou součinitele smykového tření mezi koly a kolejnicí. Zkoumána je citlivost dynamické odezvy pohonu konkrétního kolejovéhovozidla na změnu návrhových a provozních parametrů před porušením statické rovnováhy.

  • Název v anglickém jazyce

    Transient vibration of the railway vehicle wheelset drive

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with torsional transient vibration of the railway vehicle wheelset drive developed by fast change of creep moments in contact area between the wheels and rail. The starting position for the transient vibration simulation is given by drive operation parameters satisfying the static equilibrium conditions of the wheelset drive. The vibrations developed by change of vertical total normal forces and by change of friction coefficient between the wheels and rail are investigated. Dynamic response sensitivity of the concrete railway vehicle drive with respect to chosen design and operation parameters before static equilibrium disturbance is investigated.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dynamics of machines 2006 = Dynamika strojů 2006

  • ISBN

    80-85918-97-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    23-30

  • Název nakladatele

    Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku