Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On modelling and dynamical analysis of railway vehicle vibration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00503938" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00503938 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23210/10:00503938

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On modelling and dynamical analysis of railway vehicle vibration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Methodology of complex dynamical railway vehicle modelling using the substructure method is presented. The railway vehicle can be generally decomposed into following subsystems: car body, bogie frames and individual wheelset drives. Substructures are mutually connected by primary and secondary suspensions. Complex rail vehicle model is used for dynamic response investigation to excitation caused by track irregularities and by irregular wheel profiles in frequency domain.

  • Název v anglickém jazyce

    On modelling and dynamical analysis of railway vehicle vibration

  • Popis výsledku anglicky

    Methodology of complex dynamical railway vehicle modelling using the substructure method is presented. The railway vehicle can be generally decomposed into following subsystems: car body, bogie frames and individual wheelset drives. Substructures are mutually connected by primary and secondary suspensions. Complex rail vehicle model is used for dynamic response investigation to excitation caused by track irregularities and by irregular wheel profiles in frequency domain.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů