Division of traffic network for distributed microscopic traffic simulation based on macroscopic simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F10%3A00504013" target="_blank" >RIV/49777513:23520/10:00504013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Division of traffic network for distributed microscopic traffic simulation based on macroscopic simulation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the division of traffic network into the required number of sub-networks for distributed simulation of road traffic. A good division method should equalize the load of the simulation processes and/or minimize the inter-process communication. Both of these issues affect the performance of the distributed simulation. In this paper, we present a new method for division of road traffic network. The method is focused on uniform load of the simulation processes. Using multiple macroscopic simulation runs, the particular traffic lanes of the network are assigned by weights. Based on these weights, the traffic network is divided into sub-networks with similar numbers of vehicles moving within them.
Název v anglickém jazyce
Division of traffic network for distributed microscopic traffic simulation based on macroscopic simulation
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the division of traffic network into the required number of sub-networks for distributed simulation of road traffic. A good division method should equalize the load of the simulation processes and/or minimize the inter-process communication. Both of these issues affect the performance of the distributed simulation. In this paper, we present a new method for division of road traffic network. The method is focused on uniform load of the simulation processes. Using multiple macroscopic simulation runs, the particular traffic lanes of the network are assigned by weights. Based on these weights, the traffic network is divided into sub-networks with similar numbers of vehicles moving within them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EUROSIM 2010
ISBN
978-80-01-04589-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
České vysoké učení technické, Fakulta elektrotechnická
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—