Usability of macroscopic and mesoscopic road traffic simulations in division of traffic networks for distributed microscopic simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43897697" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43897697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Usability of macroscopic and mesoscopic road traffic simulations in division of traffic networks for distributed microscopic simulation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on problematic of traffic network division for microscopic distributed simulation of road traffic. In order to ensure load-balancing, the division must be performed with respect to the number of vehicles in traffic lanes. This information can be used as weights of the traffic lanes. However, these weights cannot be easily obtained from sequential runs of the detailed simulation. Nevertheless, it is possible to use a less-detailed simulation for calculation of the weights. The usability of two types of less detailed simulations ? the mesoscopic and macroscopic simulations ? for assigning of the weights to the traffic lanes is the main theme of this paper.
Název v anglickém jazyce
Usability of macroscopic and mesoscopic road traffic simulations in division of traffic networks for distributed microscopic simulation
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on problematic of traffic network division for microscopic distributed simulation of road traffic. In order to ensure load-balancing, the division must be performed with respect to the number of vehicles in traffic lanes. This information can be used as weights of the traffic lanes. However, these weights cannot be easily obtained from sequential runs of the detailed simulation. Nevertheless, it is possible to use a less-detailed simulation for calculation of the weights. The usability of two types of less detailed simulations ? the mesoscopic and macroscopic simulations ? for assigning of the weights to the traffic lanes is the main theme of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CSSim2011
ISBN
978-80-214-4320-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
94-101
Název nakladatele
VUT Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—