Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usability of macroscopic and mesoscopic road traffic simulations in division of traffic networks for distributed microscopic simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43897697" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43897697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usability of macroscopic and mesoscopic road traffic simulations in division of traffic networks for distributed microscopic simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on problematic of traffic network division for microscopic distributed simulation of road traffic. In order to ensure load-balancing, the division must be performed with respect to the number of vehicles in traffic lanes. This information can be used as weights of the traffic lanes. However, these weights cannot be easily obtained from sequential runs of the detailed simulation. Nevertheless, it is possible to use a less-detailed simulation for calculation of the weights. The usability of two types of less detailed simulations ? the mesoscopic and macroscopic simulations ? for assigning of the weights to the traffic lanes is the main theme of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Usability of macroscopic and mesoscopic road traffic simulations in division of traffic networks for distributed microscopic simulation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on problematic of traffic network division for microscopic distributed simulation of road traffic. In order to ensure load-balancing, the division must be performed with respect to the number of vehicles in traffic lanes. This information can be used as weights of the traffic lanes. However, these weights cannot be easily obtained from sequential runs of the detailed simulation. Nevertheless, it is possible to use a less-detailed simulation for calculation of the weights. The usability of two types of less detailed simulations ? the mesoscopic and macroscopic simulations ? for assigning of the weights to the traffic lanes is the main theme of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CSSim2011

  • ISBN

    978-80-214-4320-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    94-101

  • Název nakladatele

    VUT Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku