Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Road Traffic Network Division Based on Microscopic and Macroscopic Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43897696" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43897696 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Road Traffic Network Division Based on Microscopic and Macroscopic Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The computer simulation of road traffic is an important tool for analysis and control of traffic networks. Because a detailed simulation of a large traffic network can be computationally intensive, many simulators have been adapted for distributed computing environment, where combined power of multiple connected computers is utilized. An important issue of the distributed traffic simulation is the division of the traffic network into sub-networks. In this paper, we present the Macroscopic-Simulation-Based Division (MaSBD) and the Microscopic-Simulation-Based Division (MiSBD) methods, which are both focused on uniform load of the resulting sub-networks. The results of the testing and comparison of both methods are also part of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Road Traffic Network Division Based on Microscopic and Macroscopic Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The computer simulation of road traffic is an important tool for analysis and control of traffic networks. Because a detailed simulation of a large traffic network can be computationally intensive, many simulators have been adapted for distributed computing environment, where combined power of multiple connected computers is utilized. An important issue of the distributed traffic simulation is the division of the traffic network into sub-networks. In this paper, we present the Macroscopic-Simulation-Based Division (MaSBD) and the Microscopic-Simulation-Based Division (MiSBD) methods, which are both focused on uniform load of the resulting sub-networks. The results of the testing and comparison of both methods are also part of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    UKSim 2011

  • ISBN

    978-0-7695-4376-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    409-414

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Místo konání akce

    Cambridge, UK

  • Datum konání akce

    30. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku