Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systém pro správu a ozvučování učebních textů pro zrakově postižené

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F11%3A43898069" target="_blank" >RIV/49777513:23520/11:43898069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systém pro správu a ozvučování učebních textů pro zrakově postižené

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technologie integruje různé algoritmy, interní moduly a externí nástroje pro vytváření učebních textů pro nevidomé a zrakově postižené studenty, se speciální podporou pro matematické a fyzikální zápisy. Tyto texty jsou pak dostupné studentům se zrakovýmpostižením ve speciálních přístupných formátech s podporou automatického čtení s využitím text-to-speech (TTS) technologie. Celý systém je provozován jako webová aplikace na centrálním serveru a je přístupný on-line. Administrační část, která je využívána autory textů (učitelé), umožňuje editaci učebních textů a vzorců. Texty lze strukturovat do samostatných celků (témata), a ty dále dělit a využívat speciální bloky s různým formátováním. Pro tuto administrační část byly vyvinuté technologie pro editacia správu textů v databázovém systému a editaci matematických vzorců online. Ve veřejné části, kterou využívají studenti, jsou texty dostupné v různých formátech zobrazení a kontrastech (pro studenty se zrakovým postižením). Texty jsou zá

  • Název v anglickém jazyce

    System for content management and automatic reading of technical documents for vision impaired students

  • Popis výsledku anglicky

    The technology integrates several algorithms, internal modules and external tools for educational text management for students with visual impairments, with respect to accessibility of created educational texts and mathematical formulae. The educationaltexts are available for students in special accessible formats with support of automatic text-to-speech conversion. The system runs as a web-based application on a central server and is available on-line. The administration part is used by editors (teachers) to manage educational texts and formulae. The texts are organized in several topics, which can be additionally organized in smaller special blocks with different formatting. Several technologies for content management were developed for administration interface, to view and edit educational texts and mathematical and physics formulae. The public part of the system is used by students; the texts are available in different formats and contrast settings with respect to type of visual i

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Aret

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Výsledek je plánovaným výstupem projektu ARET CZ.1.07/1.2.00/08.0021. Výsledek umožňuje správu učebních textů v databázi a jejich následné zobrazení a hlasité čtení ve veřejné části pro studenty, kde je audio výstup automaticky vygenerován se zadaných textů i vzorců. Postup tvorby učebních podkladů: editor v administrační části systému zadává texty a vzorce, které může dělit do menších celků. Po kontrole je pak text zpřístupněn studentům. Postup využití učebních podkladů: student si po přihlášení zvolítéma, které mu bude zobrazeno v přednastaveném formátu pro daného studenta podle typu jeho postižení. Text je automaticky syntetizován s využitím externího TTS nástroje (který je integrován v systému), stejně jako matematické vzorce, které jsou před syntézou automaticky konvertované do textu s využitím specializované aplikace. Aplikace je dostupná na adrese http://ucebnice.zcu.cz . Bližší informace Jindřich Matoušek, jmatouse@kky.zcu.cz, tel. 377632530. Výsledk byl na základě testování vyvinut a využívýn ZČU.

  • Ekonomické parametry

    Výsledek je výstupem projektu ARET CZ.1.07/1.2.00/08.0021 Automatické čtení učebních textů pro zrakově postižené studenty. V současné době je využíván při výuce matematiky a fyziky na Základní škole a Mateřská škole pro zrakově postižené v Plzni.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    49777513

  • Název vlastníka

    Katedra kybernetiky, Fakulta aplikovaných věd, Západočeská univerzita v Plzni

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem