Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ARET — Automatic Reading of Educational Texts for Visually Impaired Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43929951" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43929951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ARET — Automatic Reading of Educational Texts for Visually Impaired Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with a presentation of an application which was developed to help in education of visually impaired pupils at a secondary school, i.e. at the pupils’ age of 12 to 14 years. The web-based application integrates speech and language technologies to make the education easier in several areas, e.g. in mathematics, physics, chemistry or languages (Czech, English, German). TTS system is used for automatic reading of educational texts and it makes use of a special preprocessing of the texts, namely any formulas which may occur therein. The application is used by both teachers to create and manage the teaching material and pupils to view and listen to the prepared material. The application is currently being used by one special school for visually impaired pupils in daily lessons.

  • Název v anglickém jazyce

    ARET — Automatic Reading of Educational Texts for Visually Impaired Students

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a presentation of an application which was developed to help in education of visually impaired pupils at a secondary school, i.e. at the pupils’ age of 12 to 14 years. The web-based application integrates speech and language technologies to make the education easier in several areas, e.g. in mathematics, physics, chemistry or languages (Czech, English, German). TTS system is used for automatic reading of educational texts and it makes use of a special preprocessing of the texts, namely any formulas which may occur therein. The application is used by both teachers to create and manage the teaching material and pupils to view and listen to the prepared material. The application is currently being used by one special school for visually impaired pupils in daily lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th Annual Conference of the International Speech Communication Association (Interspeech 2016)

  • ISBN

    978-1-5108-3313-5

  • ISSN

    2308-457X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    383-384

  • Název nakladatele

    Curran Associates, Inc.

  • Místo vydání

    Red Hook, NY

  • Místo konání akce

    San Francisco, USA

  • Datum konání akce

    8. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409394400081