ARET — Automatic Reading of Educational Texts for Visually Impaired Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43929951" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43929951 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ARET — Automatic Reading of Educational Texts for Visually Impaired Students
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a presentation of an application which was developed to help in education of visually impaired pupils at a secondary school, i.e. at the pupils’ age of 12 to 14 years. The web-based application integrates speech and language technologies to make the education easier in several areas, e.g. in mathematics, physics, chemistry or languages (Czech, English, German). TTS system is used for automatic reading of educational texts and it makes use of a special preprocessing of the texts, namely any formulas which may occur therein. The application is used by both teachers to create and manage the teaching material and pupils to view and listen to the prepared material. The application is currently being used by one special school for visually impaired pupils in daily lessons.
Název v anglickém jazyce
ARET — Automatic Reading of Educational Texts for Visually Impaired Students
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a presentation of an application which was developed to help in education of visually impaired pupils at a secondary school, i.e. at the pupils’ age of 12 to 14 years. The web-based application integrates speech and language technologies to make the education easier in several areas, e.g. in mathematics, physics, chemistry or languages (Czech, English, German). TTS system is used for automatic reading of educational texts and it makes use of a special preprocessing of the texts, namely any formulas which may occur therein. The application is used by both teachers to create and manage the teaching material and pupils to view and listen to the prepared material. The application is currently being used by one special school for visually impaired pupils in daily lessons.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th Annual Conference of the International Speech Communication Association (Interspeech 2016)
ISBN
978-1-5108-3313-5
ISSN
2308-457X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
383-384
Název nakladatele
Curran Associates, Inc.
Místo vydání
Red Hook, NY
Místo konání akce
San Francisco, USA
Datum konání akce
8. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000409394400081