Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speech and web-based technology to enhance education for pupils with visual impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F20%3A43958761" target="_blank" >RIV/49777513:23520/20:43958761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s12193-020-00323-1" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s12193-020-00323-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s12193-020-00323-1" target="_blank" >10.1007/s12193-020-00323-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Speech and web-based technology to enhance education for pupils with visual impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a new web-based system specially adapted to the education of Czech pupils with visual impairment. The system integrates speech and language technologies with a web framework in lower secondary education, especially in mathematics and physics subjects. A new interface utilized the text-to-speech (TTS) synthesis for online automatic reading of educational texts. The interface provides several TTS voices, synthesized data caching, and automatic processing of formulas in mathematics and physics. The system was designed to enable teachers create and manage teaching materials. It also enables the pupils to view and listen to the read forms of these documents online. A school for pupils with visual impairment participated in the development and implementation of the system. After one year of using the system daily, the user experience and evaluation data were collected. The results indicate a positive reception and frequent use of the system as well as a preference over classical educational materials.

  • Název v anglickém jazyce

    Speech and web-based technology to enhance education for pupils with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a new web-based system specially adapted to the education of Czech pupils with visual impairment. The system integrates speech and language technologies with a web framework in lower secondary education, especially in mathematics and physics subjects. A new interface utilized the text-to-speech (TTS) synthesis for online automatic reading of educational texts. The interface provides several TTS voices, synthesized data caching, and automatic processing of formulas in mathematics and physics. The system was designed to enable teachers create and manage teaching materials. It also enables the pupils to view and listen to the read forms of these documents online. A school for pupils with visual impairment participated in the development and implementation of the system. After one year of using the system daily, the user experience and evaluation data were collected. The results indicate a positive reception and frequent use of the system as well as a preference over classical educational materials.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Multimodal User Interfaces

  • ISSN

    1783-7677

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    219-230

  • Kód UT WoS článku

    000527489500001

  • EID výsledku v databázi Scopus