Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to stimulate active learning on-line?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F12%3A43917359" target="_blank" >RIV/49777513:23520/12:43917359 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/12:43917359

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to stimulate active learning on-line?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper summarizes the experience and findings from the project Modern Lecturer - Modern and Effective Adult Education, which ran between 2010 and 2012 in the Ústí Region in the Czech Republic and which was co-funded from the European Social Fund. Thecourses were prepared with attention to detail and to pedagogical aspects, emphasizing effective and inspiring learning. Learners were encouraged to effectively use information and communication technologies in their teaching practice in further education for adults. Continuous and final discussions and the evaluation of all ten courses have shown which methods and what conditions promoting active learning were well received by the target group.

  • Název v anglickém jazyce

    How to stimulate active learning on-line?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes the experience and findings from the project Modern Lecturer - Modern and Effective Adult Education, which ran between 2010 and 2012 in the Ústí Region in the Czech Republic and which was co-funded from the European Social Fund. Thecourses were prepared with attention to detail and to pedagogical aspects, emphasizing effective and inspiring learning. Learners were encouraged to effectively use information and communication technologies in their teaching practice in further education for adults. Continuous and final discussions and the evaluation of all ten courses have shown which methods and what conditions promoting active learning were well received by the target group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technológia vzdelávania

  • ISSN

    1335-003X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    16-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus