Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktivní účastník distančního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F12%3A43927539" target="_blank" >RIV/49777513:23420/12:43927539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktivní účastník distančního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto příspěvku shrnujeme své zkušenosti a zjištění, ke kterým jsme dospěli během projektu "Moderní lektor - vzdělávání dospělých moderně a efektivně", který v letech 2010-2012 s finanční podporou Evropského sociálního fondu probíhal v Ústeckém kraji v České republice. Celkem bylo vytvořeno a realizováno deset kurzů: 1. Základy distančního vzdělávání, 2. Principy účinné distanční výuky, 3. Rozdíly mezi distančním a prezenčním kurzem, 4. E-learning v distančním vzdělávání, 5. Práce s LMS systémy a autorskými nástroji, 6. Metodika on-line vzdělávání, 7. Pravidla vedení on-line kurzu, 8. Práce s interaktivní tabulí, 9. Andragogika, 10. Motivace při vzdělávání dospělých. Cílovou skupinou projektu byli lektoři dalšího vzdělávání, a to jak lektoři z praxe, kteří již mají se vzděláváním dospělých mnohaleté zkušenosti, tak lektoři, kteří se pro působení v oblasti vzdělávání dospělých teprve připravují. Kurzů se účastnilo celkem 250 studujících (20 - 27 v každém kurzu). Naše zkušenosti ukázaly, že je vhodné, a dokonce nezbytné zařazovat ve vzdělávání dospělých, v našem případě ve vzdělávání vzdělavatelů, aktivizující metody výuky. Je však třeba pečlivě volit zadání těchto aktivit, zvážit, zda je jejich zařazení pro konkrétní téma studia funkční a zda je na jejich úspěšné absolvování studijní skupina náležitě připravena a naladěna. Kvalitní práce tutora je podmínkou, aby zařazené aktivizující metody výuky přinesly žádoucí efekt.

  • Název v anglickém jazyce

    Active Learner in Distance Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyses activity of learners in various on-line courses of the two-year project Modern Lecturer - Modern and Effective Adult Education. In this project, which started in the Usti Region in 2010 and was co-funded from the European Social Fund, the University of West Bohemia in Pilsen developed 10 tutor-led on-line courses. The project's target group consisted of further education lecturers. This included both seasoned professionals with many years of experience and teachers who are still preparing for their career in this field. The courses were prepared with attention to detail and to pedagogical aspects, emphasizing effective learning, discussion and sharing information between learners. The participants were encouraged to effectively use information and communication technology in their teaching practice in further education for adults. Each course was then evaluated by both learners and tutors. A total of 208 learners' evaluation questionnaires and 10 tutors' questionnaires were collected and analysed. In this paper, we present questionnaire evaluation and learners' activity statistics with special attention to assignments, discussion and collaboration. Continuous and final discussions and the evaluation of all ten courses have shown which methods and what conditions promoting active learning were well received by the target group. The results and our experience have shown that methods promoting active learning are beneficial, and even necessary, in adult education, and in our case in educators training. However, the wording of the assignments and discussions must be carefully considered, their usefulness for the topic of the course must be examined and the target group must be adequately prepared and set. High quality of tutor's work is necessary for promoting active learning to bring the desired effect.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th DisCo Conference Reader: New Media and Education

  • ISBN

    978-80-86302-44-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    138-143

  • Název nakladatele

    Centre for Higher Education Studies

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku