Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Musculoskeletal System Modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43918225" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43918225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Musculoskeletal System Modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we present an interpolation method that was derived from the muscle deformation algorithm computed on the gradient domain deformation technique. The method uses linear constraints to preserve the local shape of the muscle and the non-linearvolume constraints to preserve the volume of the mesh. The Gauss-Newton method with Lagrange multipliers is used as the main computation algorithm and the interpolation approach serves especially to smooth up deformation steps. Thanks to the interpolation of main bones movement positions by several temporally interpositions, the large distances are optimized and the muscles of the musculoskeletal model are deformed in a more realistic way. The method was implemented in C++ language, using VTK frameworkand was integrated into the human body framework. Despite the fact that the current implementation is not optimised, all muscles tested were processed in a few minutes on commodity hardware, which is much faster in comparison with the tr

  • Název v anglickém jazyce

    Musculoskeletal System Modelling

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we present an interpolation method that was derived from the muscle deformation algorithm computed on the gradient domain deformation technique. The method uses linear constraints to preserve the local shape of the muscle and the non-linearvolume constraints to preserve the volume of the mesh. The Gauss-Newton method with Lagrange multipliers is used as the main computation algorithm and the interpolation approach serves especially to smooth up deformation steps. Thanks to the interpolation of main bones movement positions by several temporally interpositions, the large distances are optimized and the muscles of the musculoskeletal model are deformed in a more realistic way. The method was implemented in C++ language, using VTK frameworkand was integrated into the human body framework. Despite the fact that the current implementation is not optimised, all muscles tested were processed in a few minutes on commodity hardware, which is much faster in comparison with the tr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GRAPP 2013

  • ISBN

    978-989-8565-46-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    73-78

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Setúbal

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    21. 2. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku