Perceptual Metrics for Static and Dynamic Triangle Meshes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43918287" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43918287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12001" target="_blank" >10.1111/cgf.12001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perceptual Metrics for Static and Dynamic Triangle Meshes
Popis výsledku v původním jazyce
Almost all mesh processing procedures cause some more or less visible changes in the appearance of objects represented by polygonal meshes. In many cases, such as mesh watermarking, simplification or lossy compression, the objective is to make the changein appearance negligible, or as small as possible, given some other constraints. Measuring the amount of distortion requires taking into account the final purpose of the data. In many applications, the final consumer of the data is a human observer, andtherefore the perceptibility of the introduced appearance change by a human observer should be the criterion that is taken into account when designing and configuring the processing algorithms. In this review, we discuss the existing comparison metricsfor static and dynamic (animated) triangle meshes. We describe the concepts used in perception-oriented metrics used for 2D image comparison, and we show how these concepts are employed in existing 3D mesh metrics. We describe the charact
Název v anglickém jazyce
Perceptual Metrics for Static and Dynamic Triangle Meshes
Popis výsledku anglicky
Almost all mesh processing procedures cause some more or less visible changes in the appearance of objects represented by polygonal meshes. In many cases, such as mesh watermarking, simplification or lossy compression, the objective is to make the changein appearance negligible, or as small as possible, given some other constraints. Measuring the amount of distortion requires taking into account the final purpose of the data. In many applications, the final consumer of the data is a human observer, andtherefore the perceptibility of the introduced appearance change by a human observer should be the criterion that is taken into account when designing and configuring the processing algorithms. In this review, we discuss the existing comparison metricsfor static and dynamic (animated) triangle meshes. We describe the concepts used in perception-oriented metrics used for 2D image comparison, and we show how these concepts are employed in existing 3D mesh metrics. We describe the charact
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
COMPUTER GRAPHICS FORUM
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
101-125
Kód UT WoS článku
000315301700009
EID výsledku v databázi Scopus
—