Computer-Aided Descriptive Geometry Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43918618" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43918618 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/07380569.2013.764480" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/07380569.2013.764480</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/07380569.2013.764480" target="_blank" >10.1080/07380569.2013.764480</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer-Aided Descriptive Geometry Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
nteractive geometry software brings new opportunities and challenges for how to make the teaching and learning process more effective and simultaneously more interesting. However, the majority of computer-aided activities for geometry courses are oriented especially on basic problems of pre-college mathematics curricula. This article concerns the use of dynamic geometry software in teaching high-level geometry courses for students in mechanical, civil, and other engineering programs at the tertiary level
Název v anglickém jazyce
Computer-Aided Descriptive Geometry Teaching
Popis výsledku anglicky
nteractive geometry software brings new opportunities and challenges for how to make the teaching and learning process more effective and simultaneously more interesting. However, the majority of computer-aided activities for geometry courses are oriented especially on basic problems of pre-college mathematics curricula. This article concerns the use of dynamic geometry software in teaching high-level geometry courses for students in mechanical, civil, and other engineering programs at the tertiary level
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computers in the Schools
ISSN
0738-0569
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
48-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—