Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometric software in courses of differential geometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F20%3A43959590" target="_blank" >RIV/49777513:23520/20:43959590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85082385060&partnerID=40&md5=8c52b94655484666ec905e8f614ee863" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85082385060&partnerID=40&md5=8c52b94655484666ec905e8f614ee863</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geometric software in courses of differential geometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today systems of dynamic and interactive geometry represent a powerful tool for making teaching and learning processes more effective and more efficient. In Geometry courses, especially Differential Geometry, we use software to visualize basic concepts of differential geometry, such as equidistant, curvature of curves, Gaussian and mean curvature or special types of surfaces. However, some tools in this software do not always work correctly. We discuss how to correct the mistakes and how software can help visualize geometric properties and also the questions and problems which we can encounter during display. We use these issues to show students theoretical and practical (computer) problems of differential geometry.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometric software in courses of differential geometry

  • Popis výsledku anglicky

    Today systems of dynamic and interactive geometry represent a powerful tool for making teaching and learning processes more effective and more efficient. In Geometry courses, especially Differential Geometry, we use software to visualize basic concepts of differential geometry, such as equidistant, curvature of curves, Gaussian and mean curvature or special types of surfaces. However, some tools in this software do not always work correctly. We discuss how to correct the mistakes and how software can help visualize geometric properties and also the questions and problems which we can encounter during display. We use these issues to show students theoretical and practical (computer) problems of differential geometry.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů