Analysis of Possible Speedup of the Microscopic Road Traffic Simulation using Aggregate Movement of Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F13%3A43919702" target="_blank" >RIV/49777513:23520/13:43919702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Possible Speedup of the Microscopic Road Traffic Simulation using Aggregate Movement of Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we describe the microscopic/nanoscopic Parallel/Distributed Hybrid Urban Traffic Simulator (P/D-HUTS), which is currently under development. The P/D-HUTS system incorporates three different microscopic traffic models for the simulation within the traffic lanes and a nanoscopic traffic model for a more detailed simulation within the crossroads. In the description, we are focusing mainly on the microscopic simulation utilized in the P/D-HUTS system. We discuss the possibility of the speedupof the simulation using the aggregate movement of the particular vehicles in the traffic lanes. The aggregate movement can be used in all three traffic models, which are at our disposal.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Possible Speedup of the Microscopic Road Traffic Simulation using Aggregate Movement of Vehicles
Popis výsledku anglicky
In this paper, we describe the microscopic/nanoscopic Parallel/Distributed Hybrid Urban Traffic Simulator (P/D-HUTS), which is currently under development. The P/D-HUTS system incorporates three different microscopic traffic models for the simulation within the traffic lanes and a nanoscopic traffic model for a more detailed simulation within the crossroads. In the description, we are focusing mainly on the microscopic simulation utilized in the P/D-HUTS system. We discuss the possibility of the speedupof the simulation using the aggregate movement of the particular vehicles in the traffic lanes. The aggregate movement can be used in all three traffic models, which are at our disposal.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th international Industrial Simulation Conference 2013
ISBN
978-90-77381-76-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
235-239
Název nakladatele
EUROSIS-ETI
Místo vydání
Ghent
Místo konání akce
Ghent, Belgie
Datum konání akce
22. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—