Speedup of the Microscopic Road Traffic Simulation using Aggregated Vehicle Movement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43925822" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43925822 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ECBS-EERC.2015.25" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ECBS-EERC.2015.25</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ECBS-EERC.2015.25" target="_blank" >10.1109/ECBS-EERC.2015.25</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Speedup of the Microscopic Road Traffic Simulation using Aggregated Vehicle Movement
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we describe an approach to speedup of the microscopic road traffic simulation. This approach is based on an aggregation of the movement of each vehicle from several time steps into a single long movement. This aggregated vehicle movement (AVM) reduces the number of computations necessary for the movement of the vehicles. This, in turn, leads to the savings of the computation time. The AVM is utilizable for the traffic models commonly used in microscopic road traffic simulations. The performance of the AVM was thoroughly tested using five road traffic networks of various sizes and three microscopic traffic models.
Název v anglickém jazyce
Speedup of the Microscopic Road Traffic Simulation using Aggregated Vehicle Movement
Popis výsledku anglicky
In this paper, we describe an approach to speedup of the microscopic road traffic simulation. This approach is based on an aggregation of the movement of each vehicle from several time steps into a single long movement. This aggregated vehicle movement (AVM) reduces the number of computations necessary for the movement of the vehicles. This, in turn, leads to the savings of the computation time. The AVM is utilizable for the traffic models commonly used in microscopic road traffic simulations. The performance of the AVM was thoroughly tested using five road traffic networks of various sizes and three microscopic traffic models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 4th Eastern European Regional Conference on the Engineering of Computer Based Systems
ISBN
978-1-4673-7967-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
111-118
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
27. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—