Optimal circulation distribution on propeller with the influence of viscosity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43922366" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43922366 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimal circulation distribution on propeller with the influence of viscosity
Popis výsledku v původním jazyce
Propellers maintain their importance in aircraft propulsion from the early days of aviation till today. Computation of the optimal circulation distribution on the propeller is necessary for its aerodynamic design. This paper presents a novel method for the computation of the optimal circulation distribution, which includes both the influence of the viscosity and the number of blades. It gives a mean for determination of the optimal circulation distribution on the propeller for any number of blades and for any distribution of the drag-to-lift ratio along the blade. Viscosity is described by the local value of the drag-to-lift ratio. Blade element method is used for the computation of the propeller thrust and power. The results are compared with the other methods for the computation of the optimal circulation distribution and the influence of viscosity is discussed.
Název v anglickém jazyce
Optimal circulation distribution on propeller with the influence of viscosity
Popis výsledku anglicky
Propellers maintain their importance in aircraft propulsion from the early days of aviation till today. Computation of the optimal circulation distribution on the propeller is necessary for its aerodynamic design. This paper presents a novel method for the computation of the optimal circulation distribution, which includes both the influence of the viscosity and the number of blades. It gives a mean for determination of the optimal circulation distribution on the propeller for any number of blades and for any distribution of the drag-to-lift ratio along the blade. Viscosity is described by the local value of the drag-to-lift ratio. Blade element method is used for the computation of the propeller thrust and power. The results are compared with the other methods for the computation of the optimal circulation distribution and the influence of viscosity is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
32nd AIAA Applied Aerodynamics Conference 2014
ISBN
978-1-62410-288-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
1-17
Název nakladatele
American Institute of Aeronautics and Astronautics Inc.
Místo vydání
Georgia
Místo konání akce
Atlanta, Georgia
Datum konání akce
16. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—