Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Duck Testing Enhancements for Automated Validation of Student Programmes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43926342" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43926342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Duck Testing Enhancements for Automated Validation of Student Programmes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the issue how to test the quality of novice programmers' software assignments. This problem is becoming serious due to the hundreds of students in the introductory courses of programming. The article discusses the motivation for using quality of implementation tests of students' programmes, their principles and a practical solution. So called "duck tests" are used for this type of validation. A combination of a framework Duckapter, JUnit library and own programmes constitutes thepractical solution. It is represented by a self-contained tool which is freely at disposal. The described tool has been used for three years in the elementary course of object oriented programming based on the Java programming language, alongside threeother tools used for automatic validation of students projects. The article discusses the experience gained from its use and the effects on student's programming skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Duck Testing Enhancements for Automated Validation of Student Programmes

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the issue how to test the quality of novice programmers' software assignments. This problem is becoming serious due to the hundreds of students in the introductory courses of programming. The article discusses the motivation for using quality of implementation tests of students' programmes, their principles and a practical solution. So called "duck tests" are used for this type of validation. A combination of a framework Duckapter, JUnit library and own programmes constitutes thepractical solution. It is represented by a self-contained tool which is freely at disposal. The described tool has been used for three years in the elementary course of object oriented programming based on the Java programming language, alongside threeother tools used for automatic validation of students projects. The article discusses the experience gained from its use and the effects on student's programming skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CSEDU 2015 7th International Conference on Computer Supported Education, Proceedings Volume 1

  • ISBN

    978-989-758-107-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    228-234

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Setúbal

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    23. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku