Duck Testing Enhancements for Automated Validation of Student Programmes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43926342" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43926342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Duck Testing Enhancements for Automated Validation of Student Programmes
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the issue how to test the quality of novice programmers' software assignments. This problem is becoming serious due to the hundreds of students in the introductory courses of programming. The article discusses the motivation for using quality of implementation tests of students' programmes, their principles and a practical solution. So called "duck tests" are used for this type of validation. A combination of a framework Duckapter, JUnit library and own programmes constitutes thepractical solution. It is represented by a self-contained tool which is freely at disposal. The described tool has been used for three years in the elementary course of object oriented programming based on the Java programming language, alongside threeother tools used for automatic validation of students projects. The article discusses the experience gained from its use and the effects on student's programming skills.
Název v anglickém jazyce
Duck Testing Enhancements for Automated Validation of Student Programmes
Popis výsledku anglicky
This article deals with the issue how to test the quality of novice programmers' software assignments. This problem is becoming serious due to the hundreds of students in the introductory courses of programming. The article discusses the motivation for using quality of implementation tests of students' programmes, their principles and a practical solution. So called "duck tests" are used for this type of validation. A combination of a framework Duckapter, JUnit library and own programmes constitutes thepractical solution. It is represented by a self-contained tool which is freely at disposal. The described tool has been used for three years in the elementary course of object oriented programming based on the Java programming language, alongside threeother tools used for automatic validation of students projects. The article discusses the experience gained from its use and the effects on student's programming skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CSEDU 2015 7th International Conference on Computer Supported Education, Proceedings Volume 1
ISBN
978-989-758-107-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
228-234
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Setúbal
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
23. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—