Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical Model of Airfoil Segment for Impact Loading Identification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43926713" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43926713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://icmt23.com/e_files/content/Book%20of%20abstracts.pdf" target="_blank" >http://icmt23.com/e_files/content/Book%20of%20abstracts.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical Model of Airfoil Segment for Impact Loading Identification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problem of impact loading identification and impact localization was studied on the composite airfoil segment made of glass-epoxy composite and on numerical model. The airfoil segment was loaded by impactor and response was measured by sensors. Two typesof sensors were used; piezoelectric transducers which were bonded to surface and non-contact laser displacement sensors. The sensor response to loading in individual impact point was characterized by transfer function which was determined from measurement. Transfer functions were used in inverse process to estimate impact force and impact location from sensor responses. Identification errors for different impact locations and sensor types was determined and discussed. Numerical model of the airfoil segment was created in finite element software and measured responses on impact loading were compared to results from numerical simulation. Numerical model was then utilized within the identification process and identification errors from nu

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Model of Airfoil Segment for Impact Loading Identification

  • Popis výsledku anglicky

    Problem of impact loading identification and impact localization was studied on the composite airfoil segment made of glass-epoxy composite and on numerical model. The airfoil segment was loaded by impactor and response was measured by sensors. Two typesof sensors were used; piezoelectric transducers which were bonded to surface and non-contact laser displacement sensors. The sensor response to loading in individual impact point was characterized by transfer function which was determined from measurement. Transfer functions were used in inverse process to estimate impact force and impact location from sensor responses. Identification errors for different impact locations and sensor types was determined and discussed. Numerical model of the airfoil segment was created in finite element software and measured responses on impact loading were compared to results from numerical simulation. Numerical model was then utilized within the identification process and identification errors from nu

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů