Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using dynamic-geometry and computer-algebra systems in problem-based courses for future engineers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43927701" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43927701 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v22.4.02" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1564/tme_v22.4.02</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1564/tme_v22.4.02" target="_blank" >10.1564/tme_v22.4.02</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using dynamic-geometry and computer-algebra systems in problem-based courses for future engineers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is a modern trend today when formulating the curriculum of a geometric course at the technical universities to start from a real-life problem originated in technical praxis and subsequently to define which geometric theories and which skills are necessary for its solving. Nowadays, interactive and dynamic geometry software plays a more and more important role in this scenario as it helps to think algorithmically, enables to discuss the solvability of the whole class of geometric problems from different point of views and mainly serves as a first step to variational geometry needed later in geometric modelling. This makes the teaching and learning process more efficient and also more interesting for students. In our contribution, we present and discuss some particular examples of this approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Using dynamic-geometry and computer-algebra systems in problem-based courses for future engineers

  • Popis výsledku anglicky

    It is a modern trend today when formulating the curriculum of a geometric course at the technical universities to start from a real-life problem originated in technical praxis and subsequently to define which geometric theories and which skills are necessary for its solving. Nowadays, interactive and dynamic geometry software plays a more and more important role in this scenario as it helps to think algorithmically, enables to discuss the solvability of the whole class of geometric problems from different point of views and mainly serves as a first step to variational geometry needed later in geometric modelling. This makes the teaching and learning process more efficient and also more interesting for students. In our contribution, we present and discuss some particular examples of this approach.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The International Jouirnal for Technology in Mathematics Education

  • ISSN

    1744-2710

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    147-153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus