Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contact forces on motorcycle rider overall during high speed low side sliding accident

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43927797" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43927797 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23210/15:43927797 RIV/49777513:23640/15:43927797

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contact forces on motorcycle rider overall during high speed low side sliding accident

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work concerns numerical analysis of selected motorcycle accidents during high speed low sider sliding using the scalable hybrid model Virthuman and the real accident data from the racing circuit. The overall rider's kinematics is analysed taking intoaccount contact areas on the rider's overall during the fall. The time and body dependent contact forces are monitored in order to assess potential injury risk for the particular body region and the calculated data are compared to the real overall frayed during sliding. The work serves as an initial study for personal protective equipment (PPE) optimization.

  • Název v anglickém jazyce

    Contact forces on motorcycle rider overall during high speed low side sliding accident

  • Popis výsledku anglicky

    The work concerns numerical analysis of selected motorcycle accidents during high speed low sider sliding using the scalable hybrid model Virthuman and the real accident data from the racing circuit. The overall rider's kinematics is analysed taking intoaccount contact areas on the rider's overall during the fall. The time and body dependent contact forces are monitored in order to assess potential injury risk for the particular body region and the calculated data are compared to the real overall frayed during sliding. The work serves as an initial study for personal protective equipment (PPE) optimization.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů