Nonlinear Dynamics of the Car Driving System with a Sequential Manual Transmission
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F16%3A43929202" target="_blank" >RIV/49777513:23520/16:43929202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-42408-8_5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-42408-8_5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-42408-8_5" target="_blank" >10.1007/978-3-319-42408-8_5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nonlinear Dynamics of the Car Driving System with a Sequential Manual Transmission
Popis výsledku v původním jazyce
Sequential manual transmissions are the most common sources of various contacts and impacts especially in rally cars. Dynamics of such systems can be very interesting and can influence the overall dynamic performance of a whole car. Therefore, it is necessary to have proper tools for dynamical modelling of gearboxes. This paper deals with the modelling and dynamic analysis of a driving system of a real car with a sequential manual transmission. A complex computational model of the sequential gearbox was created and after verification it allows to study nonlinear behaviour of the whole driving system. Parametric studies can be performed in order to investigate various qualitative effects of chosen design elements, etc.
Název v anglickém jazyce
Nonlinear Dynamics of the Car Driving System with a Sequential Manual Transmission
Popis výsledku anglicky
Sequential manual transmissions are the most common sources of various contacts and impacts especially in rally cars. Dynamics of such systems can be very interesting and can influence the overall dynamic performance of a whole car. Therefore, it is necessary to have proper tools for dynamical modelling of gearboxes. This paper deals with the modelling and dynamic analysis of a driving system of a real car with a sequential manual transmission. A complex computational model of the sequential gearbox was created and after verification it allows to study nonlinear behaviour of the whole driving system. Parametric studies can be performed in order to investigate various qualitative effects of chosen design elements, etc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1506" target="_blank" >LO1506: Podpora udržitelnosti centra NTIS - Nové technologie pro informační společnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dynamical Systems: Theoretical and Experimental Analysis
ISBN
978-3-319-42407-1
ISSN
2194-1009
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
49-58
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Lodž
Datum konání akce
7. 12. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—