Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování torzních kmitů vačkového hřídele s hydraulickým fázovým přestavovačem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43931811" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43931811 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://svk.fav.zcu.cz/download/sbornik_svk_2017.pdf" target="_blank" >http://svk.fav.zcu.cz/download/sbornik_svk_2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování torzních kmitů vačkového hřídele s hydraulickým fázovým přestavovačem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fázový přestavovač umožňuje pootočení vačkového hřídele vůči rozvodovému ozubenému kolu (tzv. systém proměnného časování ventilů). Díky tomu je možné dosáhnout vyšší účinnosti motoru napříč provozními otáčkami. Natočení je realizováno pomocí hydraulického rotačního aktuátoru, který se nachází v rozvodovém ozubeném kole a je napájen motorovým olejem. U vyšetřovaného systému, 16 ventilového benzínového motoru o zdvihovém objemu 1,6~l, se čtyřkomorový fázový přestavovač nachází na sací straně. Na této straně byly při provozu na zkušebním standu naměřeny při volnoběhu zvýšené hladiny vibrací a~hluku, který by posádka vnímala jako nepříjemný. Cílem práce je zjištění příčiny tohoto jevu.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of torsional vibrations in a camshaft with a hydraulic phase variator

  • Popis výsledku anglicky

    A phase variator is a system for changing the phase of the camshaft and valves (so-called variable valve timing system). This allows the engine to deliver high power in a wider speed interval. The phase shifting is executed by a hydraulic rotary actuator, which is located inside a camshaft pulley and is fed with an engine oil. The phase variator of the analysed 1,6 l engine with 16 valves is a part of an intake camshaft. There were measured high leveles of vibrations on the intake side of an engine block and an annoying noise was perceived. The aim of the analysis is to find a root cause of vibrations and noise.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů