Modelování torzních kmitů vačkového hřídele s hydraulickým fázovým přestavovačem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43931811" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43931811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://svk.fav.zcu.cz/download/sbornik_svk_2017.pdf" target="_blank" >http://svk.fav.zcu.cz/download/sbornik_svk_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování torzních kmitů vačkového hřídele s hydraulickým fázovým přestavovačem
Popis výsledku v původním jazyce
Fázový přestavovač umožňuje pootočení vačkového hřídele vůči rozvodovému ozubenému kolu (tzv. systém proměnného časování ventilů). Díky tomu je možné dosáhnout vyšší účinnosti motoru napříč provozními otáčkami. Natočení je realizováno pomocí hydraulického rotačního aktuátoru, který se nachází v rozvodovém ozubeném kole a je napájen motorovým olejem. U vyšetřovaného systému, 16 ventilového benzínového motoru o zdvihovém objemu 1,6~l, se čtyřkomorový fázový přestavovač nachází na sací straně. Na této straně byly při provozu na zkušebním standu naměřeny při volnoběhu zvýšené hladiny vibrací a~hluku, který by posádka vnímala jako nepříjemný. Cílem práce je zjištění příčiny tohoto jevu.
Název v anglickém jazyce
Analysis of torsional vibrations in a camshaft with a hydraulic phase variator
Popis výsledku anglicky
A phase variator is a system for changing the phase of the camshaft and valves (so-called variable valve timing system). This allows the engine to deliver high power in a wider speed interval. The phase shifting is executed by a hydraulic rotary actuator, which is located inside a camshaft pulley and is fed with an engine oil. The phase variator of the analysed 1,6 l engine with 16 valves is a part of an intake camshaft. There were measured high leveles of vibrations on the intake side of an engine block and an annoying noise was perceived. The aim of the analysis is to find a root cause of vibrations and noise.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů