Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Suspension design and tire modelling of Formula SAE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F17%3A43933082" target="_blank" >RIV/49777513:23520/17:43933082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Suspension design and tire modelling of Formula SAE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the kinematical modelling and optimization of suspension for the Formula SAE car developed at University of West Bohemia. Important kinematic variables are briefly described and an optimization procedure in order to improve suspension kinematics is introduced. Results of the optimization lead to the successful design of the real vehicle. The paper is further aimed at the dynamical modelling of the full vehicle, where the most important elements are tires. Therefore the tire modelling approaches and identification of proper model parameters are described. The identified tire model together with optimized suspension are used in the numerical simulations of the full vehicle for sake of handling and stability evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Suspension design and tire modelling of Formula SAE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the kinematical modelling and optimization of suspension for the Formula SAE car developed at University of West Bohemia. Important kinematic variables are briefly described and an optimization procedure in order to improve suspension kinematics is introduced. Results of the optimization lead to the successful design of the real vehicle. The paper is further aimed at the dynamical modelling of the full vehicle, where the most important elements are tires. Therefore the tire modelling approaches and identification of proper model parameters are described. The identified tire model together with optimized suspension are used in the numerical simulations of the full vehicle for sake of handling and stability evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů