Effect of various analytical descriptions of hydrodynamic forces on dynamics of turbochargers supported by floating ring bearings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43951159" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43951159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X18302263" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X18302263</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.triboint.2018.04.033" target="_blank" >10.1016/j.triboint.2018.04.033</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of various analytical descriptions of hydrodynamic forces on dynamics of turbochargers supported by floating ring bearings
Popis výsledku v původním jazyce
The scope of this paper is to provide a general model of a turbocharger using approximate analytical solutions of the hydrodynamic forces in oil films improved by correction polynomials. This approach brings two main advantages: the considered analytical solutions hold for wide range of bearing's length-to-diameter ratios and it is not restricted to infinitely short or infinitely long journal bearing approximations whose assumptions are often not satisfied. The usage of the closed-form approximate analytical solution of the Reynolds equation is more time efficient compared to the usage of common numerical methods and enables to effectively solve complex problems like parametric studies. The influence of various models of hydrodynamic forces on the turbochargers behaviour is studied on two different model systems.
Název v anglickém jazyce
Effect of various analytical descriptions of hydrodynamic forces on dynamics of turbochargers supported by floating ring bearings
Popis výsledku anglicky
The scope of this paper is to provide a general model of a turbocharger using approximate analytical solutions of the hydrodynamic forces in oil films improved by correction polynomials. This approach brings two main advantages: the considered analytical solutions hold for wide range of bearing's length-to-diameter ratios and it is not restricted to infinitely short or infinitely long journal bearing approximations whose assumptions are often not satisfied. The usage of the closed-form approximate analytical solution of the Reynolds equation is more time efficient compared to the usage of common numerical methods and enables to effectively solve complex problems like parametric studies. The influence of various models of hydrodynamic forces on the turbochargers behaviour is studied on two different model systems.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TRIBOLOGY INTERNATIONAL
ISSN
0301-679X
e-ISSN
—
Svazek periodika
126
Číslo periodika v rámci svazku
October 2018
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
65-79
Kód UT WoS článku
000437075900008
EID výsledku v databázi Scopus
—