Combined forward-backward approach for reconstruction of powered two wheeler accidents with injury criteria assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F18%3A43952154" target="_blank" >RIV/49777513:23520/18:43952154 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combined forward-backward approach for reconstruction of powered two wheeler accidents with injury criteria assessment
Popis výsledku v původním jazyce
The powered two-wheeler (PTW) accidents have usually critical consequences. The goal of the presented work is to make the use of PTWs safer by contribution to minimizing consequences of the rider injuries, when an accident occurs. The work focuses on the exploitation of two main accident reconstruction approaches (forward and backward) by combining them together (forward-backward approach). The work also exploits the simulation of the combined multibody system (MBS) with the finite element method (FEM) to obtain a detailed analysis in a reasonable computational time. The applied combined forward-backward approach enables to find the cause and affects the relationship between the outcome injuries of the rider and the states of the system, which occurred between the pre- and post-crash phases by assessing the injury criteria implementing a scalable hybrid human body model. The work shall further serve as a study for a personal protective equipment optimization.
Název v anglickém jazyce
Combined forward-backward approach for reconstruction of powered two wheeler accidents with injury criteria assessment
Popis výsledku anglicky
The powered two-wheeler (PTW) accidents have usually critical consequences. The goal of the presented work is to make the use of PTWs safer by contribution to minimizing consequences of the rider injuries, when an accident occurs. The work focuses on the exploitation of two main accident reconstruction approaches (forward and backward) by combining them together (forward-backward approach). The work also exploits the simulation of the combined multibody system (MBS) with the finite element method (FEM) to obtain a detailed analysis in a reasonable computational time. The applied combined forward-backward approach enables to find the cause and affects the relationship between the outcome injuries of the rider and the states of the system, which occurred between the pre- and post-crash phases by assessing the injury criteria implementing a scalable hybrid human body model. The work shall further serve as a study for a personal protective equipment optimization.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTC17001" target="_blank" >LTC17001: Využití virtuálního modelu člověka pro snížení rizika poranění motocyklistů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
FISITA World Automotive Congress 2018
ISBN
978-0-9572076-5-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
SAEINDIA
Místo vydání
Chennai
Místo konání akce
Chennai
Datum konání akce
2. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—