The Using of Monte Carlo Simulation in the Teaching Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F19%3A43956424" target="_blank" >RIV/49777513:23520/19:43956424 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://10.1564/tme_v26.3.06" target="_blank" >http://10.1564/tme_v26.3.06</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Using of Monte Carlo Simulation in the Teaching Process
Popis výsledku v původním jazyce
The Monte Carlo method is one of the basic simulation statistical methods which can be used both to demonstrate basic probability and statistical concepts as well as to analyse the behaviour stochastic models. The introduction part of the article provides a brief description of the Monte Carlo method. The main part of the article is concentrated on three practical exercises that demonstrate advantages of the Monte Carlo approach in several parts of mathematics. The exercises are proposed for university courses but can be used also as an advanced application on secondary math school. The first example is focused on the classical use of the Monte Carlo method for calculating the area of polygons, the second and third examples are directed to the application of the Monte Carlo method for demonstrating the basic properties of different types of statistical estimations.
Název v anglickém jazyce
The Using of Monte Carlo Simulation in the Teaching Process
Popis výsledku anglicky
The Monte Carlo method is one of the basic simulation statistical methods which can be used both to demonstrate basic probability and statistical concepts as well as to analyse the behaviour stochastic models. The introduction part of the article provides a brief description of the Monte Carlo method. The main part of the article is concentrated on three practical exercises that demonstrate advantages of the Monte Carlo approach in several parts of mathematics. The exercises are proposed for university courses but can be used also as an advanced application on secondary math school. The first example is focused on the classical use of the Monte Carlo method for calculating the area of polygons, the second and third examples are directed to the application of the Monte Carlo method for demonstrating the basic properties of different types of statistical estimations.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10103 - Statistics and probability
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION
ISSN
1744-2710
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
145-150
Kód UT WoS článku
000502274200007
EID výsledku v databázi Scopus
—