Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Using of Monte Carlo Simulation in the Teaching Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F19%3A43956424" target="_blank" >RIV/49777513:23520/19:43956424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://10.1564/tme_v26.3.06" target="_blank" >http://10.1564/tme_v26.3.06</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Using of Monte Carlo Simulation in the Teaching Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Monte Carlo method is one of the basic simulation statistical methods which can be used both to demonstrate basic probability and statistical concepts as well as to analyse the behaviour stochastic models. The introduction part of the article provides a brief description of the Monte Carlo method. The main part of the article is concentrated on three practical exercises that demonstrate advantages of the Monte Carlo approach in several parts of mathematics. The exercises are proposed for university courses but can be used also as an advanced application on secondary math school. The first example is focused on the classical use of the Monte Carlo method for calculating the area of polygons, the second and third examples are directed to the application of the Monte Carlo method for demonstrating the basic properties of different types of statistical estimations.

  • Název v anglickém jazyce

    The Using of Monte Carlo Simulation in the Teaching Process

  • Popis výsledku anglicky

    The Monte Carlo method is one of the basic simulation statistical methods which can be used both to demonstrate basic probability and statistical concepts as well as to analyse the behaviour stochastic models. The introduction part of the article provides a brief description of the Monte Carlo method. The main part of the article is concentrated on three practical exercises that demonstrate advantages of the Monte Carlo approach in several parts of mathematics. The exercises are proposed for university courses but can be used also as an advanced application on secondary math school. The first example is focused on the classical use of the Monte Carlo method for calculating the area of polygons, the second and third examples are directed to the application of the Monte Carlo method for demonstrating the basic properties of different types of statistical estimations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    INTERNATIONAL JOURNAL FOR TECHNOLOGY IN MATHEMATICS EDUCATION

  • ISSN

    1744-2710

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    145-150

  • Kód UT WoS článku

    000502274200007

  • EID výsledku v databázi Scopus