Experimental Investigation of Foams Suitable for Motorcycle Protectors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F19%3A43956733" target="_blank" >RIV/49777513:23520/19:43956733 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.journalimcms.org/wp-content/uploads/7007-wccest.pdf" target="_blank" >http://www.journalimcms.org/wp-content/uploads/7007-wccest.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.26782/jmcms.spl.4/2019.11.00007" target="_blank" >10.26782/jmcms.spl.4/2019.11.00007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Investigation of Foams Suitable for Motorcycle Protectors
Popis výsledku v původním jazyce
Protectors of motorcycle riders should be light and safe. This work deals with the impact test of the shoulder protectors, which differ with the use of foams of different densities. The acceleration and displacement of an impactor having the mass of five kilograms were measured. The impactor dropped from a height of one meter. For each sample, two impacts were used. The results show how the use of the different foams affects the deceleration of the impactor and the distance between the impactor and the base block (compression of the protector). Moreover, the results show how the deceleration and the distance change when the impact is repeated. The ideal protector would have low density, low maximum impact deceleration, low maximum protector compression, and its properties would not change when impact is repeated. The foam with good compromise properties was evaluated.
Název v anglickém jazyce
Experimental Investigation of Foams Suitable for Motorcycle Protectors
Popis výsledku anglicky
Protectors of motorcycle riders should be light and safe. This work deals with the impact test of the shoulder protectors, which differ with the use of foams of different densities. The acceleration and displacement of an impactor having the mass of five kilograms were measured. The impactor dropped from a height of one meter. For each sample, two impacts were used. The results show how the use of the different foams affects the deceleration of the impactor and the distance between the impactor and the base block (compression of the protector). Moreover, the results show how the deceleration and the distance change when the impact is repeated. The ideal protector would have low density, low maximum impact deceleration, low maximum protector compression, and its properties would not change when impact is repeated. The foam with good compromise properties was evaluated.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTC17001" target="_blank" >LTC17001: Využití virtuálního modelu člověka pro snížení rizika poranění motocyklistů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JOURNAL OF MECHANICS OF CONTINUA AND MATHEMATICAL SCIENCES
ISSN
2454-7190
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
NOV 2019
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
58-69
Kód UT WoS článku
000495435200007
EID výsledku v databázi Scopus
—