Managing spoken dialogues in information services
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F99%3A00042753" target="_blank" >RIV/49777513:23520/99:00042753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Managing spoken dialogues in information services
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents an approach to managing spoken dialogs in information service systems. The approach based upon a tri-partite model of interaction addresses the problems of cooperativeness and portability across language and task domains as well as thesemantic interpretation of utterances in a spoken dialog system answering the train timetable inquiries. The described approach has been implemented in the generic dialog manager of the SQEL multilingual information retrieval dialog system.
Název v anglickém jazyce
Managing spoken dialogues in information services
Popis výsledku anglicky
The paper presents an approach to managing spoken dialogs in information service systems. The approach based upon a tri-partite model of interaction addresses the problems of cooperativeness and portability across language and task domains as well as thesemantic interpretation of utterances in a spoken dialog system answering the train timetable inquiries. The described approach has been implemented in the generic dialog manager of the SQEL multilingual information retrieval dialog system.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OK%20130" target="_blank" >OK 130: Dialogový informační systém na bázi evropských jazyků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Managing spoken dialogues in information services
ISBN
0967335507
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
IOS Press
Místo vydání
Amsterdam
Kód UT WoS kapitoly
—