Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23630%2F10%3A43917363" target="_blank" >RIV/49777513:23630/10:43917363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka na vysoké škole a didaktický konstruktivismus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odklon od transmisivních metod výuky k metodám interaktivním a konstruktivistickým je v posledních letech patrný na všech stupních škol. V České republice je ve vysokoškolském kontextu konstruktivismus zmiňován a rozvíjen např. v pracích S. Štecha, J. Vašutové, V. Spilkové a dalších. Didaktický konstruktivismus v jeho umírněné podobě bez absolutizací, které jsou terčem oprávněné kritiky odborné veřejnosti (např. Z. Rendl), vnímáme jako vhodné východisko pro prezenční, distanční a kombinovanou formu studia na vysoké škole. Cílem příspěvku je představit akademické veřejnosti projekt Konstruktivismus v praxi vysokých škol, který je realizován ve spolupráci Západočeské univerzity v Plzni, Univerzity Hradec Králové, Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Cílem projektu je motivovat akademické pracovníky pro zařazení konstruktivistických prvků do prezenční i distanční výuky. Byl vytvořen vzdělávací program, který bude otevřen ve dvou bězích v březnu a

  • Název v anglickém jazyce

    University education and constructivist learning theory

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years there is an apparent decline of use of transmissive methods of education which are gradually being replaced at schools of all levels by interactive and constructivist methods. In the Czech Republic the constructivism at university level is mostly discussed and developed in works of S. Štech, J. Vašutová, V. Spilková, and others. We perceive didactic constructivism in its relaxed form and without being overly fundamentalist (which is often justly criticized by e.g. Z. Rendl) as adequate option for face-to-face, distance, and combined study programmes at universities. The goal of the paper is to introduce to the academic community the ESF funded project Constructivism as a good practice in university education, which is a jointly implemented by University of West Bohemia, Tomas Bata University in Zlin, University of South Bohemia Ceske Budejovice., and University of Hradec Kralove. The project aims at motivation of the faculty to incorporate constructivist elements to bot

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informatika XXIII

  • ISBN

    978-80-7375-394-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    105 - 110

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Luhačovice

  • Datum konání akce

    18. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku